Min superkraft ADHD av Viktor Frisk

För Viktor Frisk tog det sjutton år innan han fick sin ADHD-diagnos. När han fick diagnosen var det mycket som föll på plats men det blev också en rejäl tankeställare.

ADHD förknippas ofta med något negativt, man klassas ofta som jobbig, dryg och man får ofta höra att man är dum i huvudet. Viktor har istället lärt sig att dra nytta av sin rastlöshet och frenesi – för honom har ADHD:n varit som en extra motor.

I ”Min superkraft ADHD” berättar Viktor om sitt liv med ADHD. Om den struliga uppväxten utanför Eskilstuna, om livet innan han fick diagnosen, om att ingen förstod honom. Och om sin inre frustration, om tvivlen och om skuldkänslorna. Han berättar också om allt det positiva som han fått med sig från sina erfarenheter och hur han lyckats vända ADHD-diagnosen till en personlig superkraft.

9789137149950_200x_min-superkraft-sa-har-jag-lart-mig-alska-min-struliga-adhd_e-bok.jpg

//Gymnasiebibliotekarien Emmelie

Lämna en kommentar